https://whitelabel-manager-production.ams3.digitaloceanspaces.com/thumbs/untitled-design-20-eb889.png_800x.png
July 18, 2025
Συγγραφέας: Adam Collins

Πώς να αμφισβητήσετε μια χρέωση απάτης και να πάρετε πίσω τα χρήματά σας

Εντοπίσατε μια χρέωση που δεν κάνατε; Δείτε τι πρέπει να κάνετε στη συνέχεια.

Εμφανίζεται στον τραπεζικό σας λογαριασμό σαν μια κακή ανατροπή της πλοκής.
Μια χρέωση που δεν περιμένατε. Από μια εταιρεία που δεν έχετε ακούσει ποτέ.
Και ξαφνικά, είστε ο πρωταγωνιστής μιας ιστορίας στην οποία δεν συμμετείχατε - αυτής στην οποία τα χρήματά σας εξαφανίζονται.

Είτε επρόκειτο για έναν ψεύτικο ιστότοπο, είτε για έναν ψεύτικο πωλητή, είτε για μια "δωρεάν δοκιμή" που δεν ήταν και τόσο δωρεάν, ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: έχετε πέσει θύμα απάτης. Τι γίνεται τώρα;

Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το κυνήγι των επιστροφών χρημάτων. Πρόκειται για την ανάκτηση του ελέγχου. Σε αυτόν τον οδηγό, θα σας δείξουμε πώς να αμφισβητήσετε τις χρεώσεις απάτης στην τράπεζά σας - βήμα προς βήμα, με συμβουλές που πραγματικά λειτουργούν. Επειδή το να πάρετε πίσω τα χρήματά σας δεν πρέπει να είναι μυστήριο.

Βήμα 1: Επιβεβαιώστε ότι πρόκειται πράγματι για απάτη

Πριν βυθιστείτε σε κατάσταση πανικού, πάρτε μια βαθιά ανάσα και ελέγξτε ξανά τη χρέωση. Ορισμένες συναλλαγές μπορεί να φαίνονται απλώς ύποπτες αλλά δεν είναι δόλιες. Άλλες; Πρόκειται για απάτες.

Θα μπορούσε να είναι νόμιμη;

Ρωτήστε τον εαυτό σας:

  • Μήπως ξέχασα την ανανέωση μιας συνδρομής;
  • Πρόκειται για εταιρεία που χρησιμοποιεί διαφορετικό όνομα χρέωσης; (Πολλές εφαρμογές και υπηρεσίες το κάνουν!)
  • Μήπως εγγράφηκα για μια δωρεάν δοκιμή και ξέχασα να την ακυρώσω;

Εάν η απάντηση σε κάποιο από αυτά είναι θετική, μπορεί απλώς να έχετε κάνει ένα λάθος και όχι να έχετε εξαπατηθεί.

Κόκκινες σημαίες για απάτη

Αν όμως η χρέωση είναι:

  • Μικρή και τυχαία (π.χ. 0,99 ή 1,17 δολάρια)
  • Από μια εταιρεία ή μια τοποθεσία με την οποία δεν έχετε αλληλεπιδράσει ποτέ
  • Επαναλαμβάνεται σε ελαφρώς διαφορετικά ποσά
  • συνέβη ενώ η κάρτα σας ήταν φυσικά μαζί σας

...πιθανόν να μην είναι νόμιμο.

Οι απατεώνες συχνά δοκιμάζουν τις κλεμμένες κάρτες χρεώνοντας πρώτα ένα μικρό ποσό. Εάν αυτό περάσει, μπορεί να επιχειρήσουν μεγαλύτερες συναλλαγές.

Μην το αγνοείτε - μια μικρή περίεργη χρέωση είναι συχνά το πρώτο σημάδι για κάτι μεγαλύτερο.

gemini-generated-image-s4rydhs4rydhs4ry-1-b4dc1.jpeg

Βήμα 2: Ενεργήστε γρήγορα - Επικοινωνήστε με την τράπεζα ή τον πάροχο της πιστωτικής σας κάρτας

Από τη στιγμή που υποψιάζεστε απάτη, η ταχύτητα είναι η καλύτερη άμυνά σας. Όσο πιο γρήγορα το αναφέρετε, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχετε να πάρετε πίσω τα χρήματά σας.

Δείτε τι πρέπει να κάνετε:

1. Χρησιμοποιήστε την εφαρμογή ή τον ιστότοπο κινητής τηλεφωνίας της τράπεζάς σας για να επισημάνετε τη χρέωση.

    • Οι περισσότερες εφαρμογές σας επιτρέπουν να αναφέρετε άμεσα ύποπτες συναλλαγές.

2. Καλέστε τον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών που αναγράφεται στο πίσω μέρος της κάρτας σας.

    • Ζητήστε να μιλήσετε με το τμήμα απάτης ή την ομάδα διαφορών.

3. Ζητήστε το πάγωμα ή την αντικατάσταση της κάρτας σας.

    • Εάν τα στοιχεία της κάρτας σας έχουν παραβιαστεί, είναι ασφαλέστερο να την κλείσετε εντελώς.

4. Ελέγξτε για άλλες δόλιες συναλλαγές.

    • Αν μια απατηλή χρέωση γλίστρησε, μπορεί να υπάρχουν κι άλλες, ακόμη και παλαιότερες.

5. Κρατήστε σημειώσεις.

    • Σημειώστε με ποιον μιλήσατε, πότε και τι σας είπαν. Μπορεί να τα χρειαστείτε αργότερα, αν το ζήτημα κλιμακωθεί.

Γιατί ο συγχρονισμός έχει σημασία

Σε πολλές χώρες, ο νόμος σας προστατεύει, αλλά μόνο αν ενεργήσετε γρήγορα.

  • Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον νόμο περί ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων (Electronic Fund Transfer Act - EFTA), πρέπει να αναφέρετε μη εξουσιοδοτημένες χρεώσεις χρεωστικών καρτών εντός 2 εργάσιμων ημερών για να περιορίσετε τις απώλειές σας στα 50 δολάρια.
    • Περιμένετε περισσότερες από 60 ημέρες; Μπορεί να χάσετε τα πάντα στο λογαριασμό σας.
  • Οι χρεώσεις με πιστωτική κάρτα έχουν ισχυρότερη προστασία - συχνά "μηδενική ευθύνη".
  • Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι τράπεζες ακολουθούν τον Πρότυπο Κώδικα Αποζημίωσης υπό αίρεση (Contingent Reimbursement Model Code), ο οποίος μπορεί να προσφέρει πλήρη επιστροφή χρημάτων, ανάλογα με τις περιστάσεις.

Βήμα 3: Καταθέστε μια διαφωνία

Αφού ενημερώσετε την τράπεζα, το επόμενο βήμα είναι να καταθέσετε επίσημη διαφωνία. Με τον τρόπο αυτό ξεκινά η διαδικασία διερεύνησης.

Τι θα χρειαστείτε:

  • Τα στοιχεία του λογαριασμού και της συναλλαγής σας
  • Οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία (π.χ. αποδείξεις, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στιγμιότυπα οθόνης του ιστότοπου ή των μηνυμάτων της απάτης)
  • Γραπτή εξήγηση του τι συνέβη και γιατί πιστεύετε ότι η χρέωση είναι δόλια

Οι περισσότερες τράπεζες σας επιτρέπουν να το κάνετε αυτό ηλεκτρονικά, αλλά μπορείτε επίσης:

  • Να επισκεφθείτε αυτοπροσώπως ένα υποκατάστημα
  • Να καλέσετε την ομάδα αμφισβήτησης
  • Να στείλετε γραπτή επιστολή (ειδικά αν σας ζητηθεί τεκμηρίωση)

Τι συμβαίνει στη συνέχεια;

Μόλις υποβληθεί η διαφωνία σας:

  • Η τράπεζα συνήθως θα εκδώσει μια προσωρινή επιστροφή χρημάτων (που ονομάζεται "προσωρινή πίστωση")
  • Μπορεί να χρειαστούν έως και 45 ημέρες (ή και περισσότερες) για να ολοκληρωθεί η έρευνα
  • Εάν η τράπεζα συμφωνήσει ότι επρόκειτο για απάτη, η επιστροφή γίνεται μόνιμη
  • Εάν αρνηθούν την αίτησή σας, πρέπει να εξηγήσουν τους λόγους και μπορείτε να ασκήσετε έφεση

Παρακολουθήστε το λογαριασμό σας κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. Εάν εμφανιστούν πρόσθετες χρεώσεις ή εμφανιστούν νέες απόπειρες απάτης, ενημερώστε ξανά την τράπεζα.

gemini-generated-image-e3hny5e3hny5e3hn-6c866.jpeg

Βήμα 4: Κλιμάκωση αν η τράπεζα δεν βοηθάει

Οι περισσότερες τράπεζες θέλουν να προστατεύουν τους πελάτες τους, αλλά δεν είναι όλες οι διαφορές όπως τις θέλετε. Εάν η αξίωσή σας απορριφθεί ή αγνοηθεί, μην το βάζετε κάτω.

Ξεκινήστε με:

  • Ζητώντας τον επίσημο λόγο για τον οποίο απορρίφθηκε η απαίτησή σας
  • Ζητώντας γραπτή έκθεση των ευρημάτων
  • Μιλώντας με έναν προϊστάμενο ή υποβάλλοντας επίσημη καταγγελία εντός της τράπεζας

Εάν εξακολουθείτε να είστε κολλημένοι, προχωρήστε σε κλιμάκωση εκτός της τράπεζας:

Πού μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία:

Κάτοικοι των ΗΠΑ:

  • Γραφείο Οικονομικής Προστασίας Καταναλωτών (CFPB): consumerfinance.gov
  • Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC): reportfraud.ftc.gov
  • Γραφείο Γενικού Εισαγγελέα Πολιτείας

Κάτοικοι Ηνωμένου Βασιλείου:

Καναδάς:

  • Καναδικό Κέντρο Καταπολέμησης της Απάτης: antifraudcentre-centreantifraude.ca
  • Οργανισμός χρηματοοικονομικών καταναλωτών του Καναδά

Αυτοί οι οργανισμοί μπορούν συχνά να πιέσουν τις τράπεζες να επανεκτιμήσουν ή να επιλύσουν τις διαφορές πιο δίκαια.

Βήμα 5: Προστατεύστε τον εαυτό σας στο μέλλον

Αφού αντιμετωπίσετε το άμεσο πρόβλημα, ήρθε η ώρα να ενισχύσετε την άμυνά σας. Οι απατεώνες μπορεί να επιστρέψουν για περισσότερα ή να δοκιμάσουν μια διαφορετική οπτική γωνία.

Δείτε εδώ πώς να ασφαλίσετε τα οικονομικά σας:

1. Παγώστε την πίστωσή σας
Μπορείτε να παγώσετε την πιστωτική σας αναφορά χωρίς κόστος από τα μεγαλύτερα πιστωτικά γραφεία. Αυτό εμποδίζει το άνοιγμα νέων λογαριασμών στο όνομά σας.

2. Ρύθμιση ειδοποιήσεων λογαριασμού
Ενεργοποιήστε ειδοποιήσεις συναλλαγών για κάθε χρέωση, ακόμη και για τις μικρές. Πολλές τράπεζες σας επιτρέπουν να ορίσετε κατώτατα όρια (όπως ειδοποιήσεις για οτιδήποτε πάνω από 1 δολάριο).

3. Χρησιμοποιήστε εικονικές κάρτες
Υπηρεσίες όπως το Apple Pay, το Google Pay ή το privacy.com σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε κάρτες μιας χρήσης ή ειδικές για τον έμπορο, καθιστώντας δυσκολότερη την επαναχρησιμοποίηση των στοιχείων σας από τους απατεώνες.

4. Ασφαλίστε τις συνδέσεις σας
Χρησιμοποιήστε ισχυρούς, μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης και ενεργοποιήστε τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA ) για τους τραπεζικούς σας λογαριασμούς, τους λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αγορών.

5. Ελέγχετε τακτικά τις δηλώσεις σας
Συνηθίστε να σαρώνετε τις δηλώσεις σας εβδομαδιαίως. Όσο νωρίτερα εντοπίσετε κάτι, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχετε να το διορθώσετε.

Τι γίνεται αν πέσατε θύμα απάτης εκτός τραπεζικής συναλλαγής;

gemini-generated-image-escb2lescb2lescb-1e47d.jpeg

Ορισμένες απάτες δεν γίνονται απευθείας μέσω της κάρτας ή της τράπεζάς σας, όπως η αποστολή χρημάτων μέσω:

Αυτά είναι πολύ πιο δύσκολο να ανακτηθούν.

Δοκιμάστε αυτό:
1. Επικοινωνήστε αμέσως με την υπηρεσία πληρωμών

    • Ορισμένες υπηρεσίες, όπως η Zelle, προσφέρουν πλέον επιστροφές χρημάτων για απάτες, ανάλογα με την περίπτωση.

2. Καταθέστε αστυνομική αναφορά

    • Αυτό δημιουργεί ένα ίχνος εγγράφου και μπορεί να βοηθήσει σε μελλοντικές αξιώσεις.

3. Αναφέρετε σε τηλεφωνικές γραμμές για απάτες ή σε παρατηρητήρια

    • Πολλές χώρες διαθέτουν εθνικά κέντρα απάτης ή οργανισμούς προστασίας των καταναλωτών.

4. Προειδοποιήστε τους άλλους

    • Αφήστε κριτικές, αναφέρετε τον ιστότοπο απάτης ή κοινοποιήστε τις πληροφορίες σε πλατφόρμες παρακολούθησης απάτης όπως το ScamAdviser.

Δείγματα σεναρίων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε

Προς την τράπεζά σας:

"Γεια σας, παρατήρησα μια χρέωση στο λογαριασμό μου από την [Όνομα εμπόρου] στις [Ημερομηνία] για [Ποσό $]. Δεν το ενέκρινα αυτό και πιστεύω ότι μπορεί να είναι δόλια. Θα ήθελα να καταθέσω αίτηση αμφισβήτησης και να μπλοκάρω την κάρτα μου για προληπτικούς λόγους".

Για να αμφισβητήσετε εγγράφως:

"Γράφω για να αμφισβητήσω επίσημα μια δόλια χρέωση στο λογαριασμό μου που λήγει σε [XXXX], με ημερομηνία [XX/XX/XXXX] για το ποσό των [$Ποσό]. Ποτέ δεν έχω εξουσιοδοτήσει ή πραγματοποιήσει αγορά από την [Όνομα εμπόρου]. Έχω επισυνάψει δικαιολογητικά και ζητώ πλήρη διερεύνηση και αντιστροφή της χρέωσης".

Bottom Line: Δεν φταίτε εσείς

Το να σας εξαπατούν μπορεί να σας προκαλεί απογοήτευση και αμηχανία, αλλά συμβαίνει σε εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο. Οι απατεώνες είναι επιδέξιοι και ακόμη και οι πιο έξυπνοι άνθρωποι πιάνονται απροετοίμαστοι.

Το σημαντικό είναι να μην παγώσετε από φόβο. Ενεργήστε γρήγορα, αναφέρετε την απάτη και ανακτήστε τον έλεγχο. Κάθε βήμα που κάνετε συμβάλλει στο να κλείσει η πόρτα στους απατεώνες - και κρατάει τα μελλοντικά σας χρήματα ασφαλή.

Πριν κάνετε κλικ, ελέγξτε το ScamAdviser.com - είναι ένας γρήγορος τρόπος για να επαληθεύσετε ιστότοπους, αριθμούς τηλεφώνου, πορτοφόλια κρυπτογράφησης, ακόμη και IBAN. Στο κινητό; Μην ανησυχείτε - ηεφαρμογή ScamAdviser σας καλύπτει 24 ώρες το 24ωρο, διατηρώντας σας ασφαλέστερους όπου κι αν περιηγείστε.

Αναφορά απάτης!
Έχετε πέσει σε μια φάρσα, αγοράσατε ένα ψεύτικο προϊόν; Αναφέρετε τον ιστότοπο και προειδοποιήστε τους άλλους!

Ετικέτες απάτης

#Απάτες διαδικτυακών αγορών #Phishing και κλοπή ταυτότητας #Ψεύτικα ηλεκτρονικά καταστήματα #Άλλες απάτες, φάρσες και απάτες #Ψεύτικο ηλεκτρονικό κατάστημα #Επενδυτικές απάτες #Απάτες κακόβουλου λογισμικού #Απάτες κρυπτονομισμάτων και Bitcoin #Απάτες ερωτικών και γνωριμιών #Απάτες προκαταβολών #Απάτες ταξιδιών και διακοπών #Ψεύτικες απάτες εργασίας #Εργασία από το σπίτι Απάτες #Απάτες συναλλαγών κρυπτογράφησης #Απάτες πλαστοπροσωπίας #Απάτες Giveaway #Απάτες ιστοσελίδας βίντεο ενηλίκων #Απάτες Bait & Switch #Φιλανθρωπικές απάτες #Απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης #Απάτες διαδικτυακής έρευνας #Απάτες ηλεκτρονικών πληρωμών #Συστήματα Ponzi & πυραμίδων #Απάτες με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες #Απάτες Amazon #Απάτες ανάκτησης χρημάτων #Απάτες στο Facebook #Απάτες με κάρτες δώρων #Απάτες εκβιασμού #Απάτες τυχερών παιχνιδιών #Παραβίαση δεδομένων #Ψεύτικες απάτες προϊόντων (Πλαστές) #Απάτες με μηνύματα κειμένου #Τηλεφωνικές απάτες #Απάτες στην αγορά #Απάτες Λοταρία #Απάτες ιστοσελίδας γνωριμιών ενηλίκων #Απάτες διαπραγμάτευσης Forex & μετοχών #Απάτες τυχερών παιχνιδιών & στοιχημάτων #Απάτες Catfishing #Fake IT & Τεχνική Υποστήριξη
Σχετικά με εμάς Χρήσιμες Πληροφορίες Επικοινωνία Αποποίηση ευθυνών
Developed By: scamadviser-logo