Τα χειρότερα λοιπόν έχουν συμβεί - συνειδητοποιείτε ότι δώσατε τα χρήματά σας πολύ γρήγορα και ότι η ιστοσελίδα που χρησιμοποιήσατε ήταν απάτη - τι γίνεται τώρα; Λοιπόν, πρώτα απ' όλα, μην απελπίζεστε!!
Αν νομίζετε ότι έχετε εξαπατηθεί, η πρώτη σας επιλογή όταν έχετε κάποιο πρόβλημα είναι να ζητήσετε απλώς την επιστροφή χρημάτων. Αυτό είναι το πρώτο και ευκολότερο βήμα για να διαπιστώσετε αν έχετε να κάνετε με μια γνήσια εταιρεία ή με απατεώνες. Δυστυχώς, το να πάρετε πίσω τα χρήματά σας από έναν απατεώνα δεν είναι τόσο απλό όσο το να το ζητήσετε.
Αν όντως έχετε να κάνετε με απατεώνες, η διαδικασία (και η πιθανότητα) να πάρετε πίσω τα χρήματά σας ποικίλλει ανάλογα με τη μέθοδο πληρωμής που χρησιμοποιήσατε.
Αν χρησιμοποιήσατε το PayPal, έχετε πολλές πιθανότητες να πάρετε πίσω τα χρήματά σας, αν πέσατε θύμα απάτης. Στον ιστότοπό τους, μπορείτε να υποβάλλετε διαφωνία εντός 180 ημερολογιακών ημερών από την αγορά σας.
Προϋποθέσεις για την υποβολή διαφοράς:
Αν έχετε πληρώσει το ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να απευθυνθείτε στην τράπεζα της κάρτας σας και να ελέγξετε αν υπάρχει τμήμα για "αμφισβητούμενες συναλλαγές" ή αν αναφέρεται η διαδικασία "επιστροφής χρεώσεων". Αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι αρκετά περίπλοκη - όπως αποδεικνύεται τέλεια από αυτό το infographic από το Chargebacks911.
Αλλά τι ακριβώς είναι το chargeback; Ο Money Saving Expert αναφέρει ότι η επιστροφή χρέωσης είναι χρήσιμη όταν αγοράζετε κάτι online και τα αγαθά/υπηρεσίες είναι: ελαττωματικά, δεν παρέχονται, δεν σας παραδίδονται καθώς η εταιρεία χρεοκόπησε. Η τράπεζά σας θα απευθυνθεί απευθείας στην τράπεζα του εμπόρου για να επιστρέψει το ποσό πίσω στο λογαριασμό σας (εάν η απαίτηση είναι έγκυρη). Η περίοδος κατά την οποία πρέπει να ζητήσετε την επιστροφή χρεώσεων είναι 120 ημέρες από τη στιγμή που πληρώσατε ή παρατηρήσατε το πρόβλημα.
Για όσους από εσάς κατάγονται από το Ηνωμένο Βασίλειο, έχετε έναν φίλο στο άρθρο 75 του νόμου περί καταναλωτικής πίστης του 1974. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα, δείτε το πλήρες νομικό κείμενο στο Money Saving Expert. Τι σημαίνει αυτό για εσάς; Λοιπόν, αυτό το κομμάτι προστασίας σημαίνει ότι αν πληρώσατε περισσότερα μεταξύ 100 και 30.000 λιρών, μπορείτε να πάρετε πίσω τα χρήματά σας, αν δεν παραλάβετε το προϊόν που παραγγείλατε ή αν κάτι δεν ήταν όπως θα έπρεπε. Η διαφορά μεταξύ αυτού και των επιστροφών χρεώσεων είναι ότι δεν πρόκειται για ένα εθελοντικό πρόγραμμα από τους παρόχους καρτών. Αυτές οι προστασίες είναι κατοχυρωμένες στο νόμο.
Ο λόγος για τον οποίο εμείς στο Scamadviser πιστεύουμε ότι αυτή η προστασία είναι σπουδαία για τους καταναλωτές είναι ότι προστατεύει επίσης τους χρήστες από μια εταιρεία που σας έχει απογοητεύσει και στη συνέχεια χρεοκοπεί.
Σημείωση: Προσέξτε να μην χρησιμοποιείτε τρίτους, όπως το PayPal, όταν πληρώνετε με πιστωτική κάρτα. Αυτό μπορεί να ακυρώσει το δικαίωμά σας να διεκδικήσετε βάσει του άρθρου 75. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ.
Το Which.co.uk έχει να πει τα εξής σχετικά με την επιστροφή των χρημάτων σας από τραπεζικό έμβασμα: Όταν έχετε πέσει θύμα απάτης που σας οδήγησε στο να μεταφέρετε χρήματα σε άλλη τράπεζα, θα πρέπει να επικοινωνήσετε αμέσως με την τράπεζά σας. Μόλις ειδοποιηθεί,μπορεί να προσπαθήσει να ανακτήσει τα χρήματα. Εάν αυτό δεν είναι επιτυχές, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην τράπεζά σας ή να έρθετε σε επαφή με τον τοπικό σας χρηματοοικονομικό διαμεσολαβητή. Επιπλέον, το Which.co. uk αναφέρει ότι η επικοινωνία με τις αρχές και η ύπαρξη ενός αριθμού υπόθεσης μπορεί να βοηθήσει σε αυτή τη διαδικασία.
Προσοχή στη χρήση υπηρεσιών μεταφοράς χρημάτων. Η Which.co.uk επισημαίνει ότι η χρήση υπηρεσιών όπως η MoneyGram, η Pay Point ή η Western Union (αγαπημένη των απατεώνων) μπορεί να καταστήσει δύσκολη την επιστροφή των χρημάτων σας. Η καλύτερη συμβουλή εδώ είναι ότι αν δεν είστε σίγουροι για τη συναλλαγή, μην επιλέξετε αυτή τη μέθοδο πληρωμής.
Κοιτάζετε μια οικονομική κατάσταση με μια περίεργη αγορά; Ίσως ένα ποσό που αφαιρείται από μια εταιρεία που δεν θυμάστε; Δεν είστε οι μόνοι και μπορεί να πρόκειται για μη εξουσιοδοτημένη ανάληψη. Εάν συμβαίνει αυτό, επικοινωνήστε με την τράπεζά σας το συντομότερο δυνατό. Ανάλογα με τον τόπο διαμονής σας, μπορεί να υπάρχουν κανονισμοί που να σας προστατεύουν και ίσως να σας παρέχουν επιστροφή χρημάτων.
Πιστεύετε ότι κάποιος χρησιμοποίησε το λογαριασμό σας στο Google Pay χωρίς την άδειά σας; Ίσως υπήρξε μια περίεργη πληρωμή που δεν θυμάστε να έχετε πραγματοποιήσει. Λοιπόν, μην ανησυχείτε! Η Google διαθέτει ένα σύστημα αμφισβήτησης για να σας βοηθήσει. Κατευθυνθείτε εδώ για να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με το τι πρέπει να κάνετε αν θέλετε να αμφισβητήσετε, να αναφέρετε ή να ακυρώσετε μια πληρωμή.
Δυστυχώς, οι συναλλαγές κρυπτονομισμάτων είναι αδύνατο να εντοπιστούν και να αντιστραφούν, γεγονός που καθιστά την ανάκτησή τους μεγάλη πρόκληση. Στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν υπάρχει σχεδόν καμία ελπίδα ανάκτησης των κρυπτονομισμάτων. Μπορείτε να προσπαθήσετε να επικοινωνήσετε με την εταιρεία μέσω της οποίας πραγματοποιήσατε τη συναλλαγή Bitcoin και να παρουσιάσετε την περίπτωσή σας για επιστροφή χρημάτων. Στη συνέχεια, εναπόκειται στην εταιρεία να καθορίσει αν μπορεί να σας χορηγήσει επιστροφή χρημάτων σύμφωνα με τις πολιτικές της.
Προσοχή στους ψεύτικους "πράκτορες ανάκτησης" που ισχυρίζονται ότι διαθέτουν τεχνογνωσία και υψηλά ποσοστά επιτυχίας στην ανάκτηση κεφαλαίων κρυπτονομισμάτων. Διαβάστε το άρθρο μας"Μπορούν να ανακτηθούν κρυπτονομίσματα από απατεώνες;" για να μάθετε γιατί είναι πιθανό να πρόκειται για απάτες.
Για έναν πιο λεπτομερή οδηγό σχετικά με το πώς μπορείτε να προσεγγίσετε τον πάροχο πληρωμών για επιστροφή χρημάτων, επισκεφθείτε τη σελίδα μας Πώς να πάρετε πίσω τα χρήματά σας από μια απάτη
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς μπορείτε να κάνετε ασφαλέστερες ηλεκτρονικές πληρωμές, ανατρέξτε στην ενότητα Ποιοι είναι οι ασφαλείς τρόποι πληρωμής στο διαδίκτυο;