Μια νέα απάτη στοχεύει τους Νεοζηλανδούς και χρησιμοποιεί ψεύτικες εγκρίσεις από γνωστούς πολιτικούς για να εξαπατήσει τους ανθρώπους σε ριψοκίνδυνες διαδικτυακές επενδύσεις. Αυτοί οι απατεώνες γίνονται δημιουργικοί, χρησιμοποιώντας τα πάντα, από ψεύτικα άρθρα ειδήσεων μέχρι deepfake βίντεο.
Οι απατεώνες προσποιούνται ότι πολιτικοί της Νέας Ζηλανδίας υποστηρίζουν ορισμένα επενδυτικά σχήματα. Χρησιμοποιούν ψεύτικα αποσπάσματα, εικόνες, ακόμα και βίντεο αυτών των πολιτικών για να κάνουν τις απάτες τους να φαίνονται νόμιμες. Τα ονόματα αυτών των επενδυτικών σχημάτων αλλάζουν συνεχώς, οπότε είναι δύσκολο να τα εντοπίσετε.
Όλα ξεκινούν με διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους. Αυτές οι διαφημίσεις έρχονται σε διάφορες μορφές:
Αυτά τα ψεύτικα άρθρα συνήθως παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους που προωθούν επενδυτικές πλατφόρμες ή το λεγόμενο "εκπαιδευτικό" υλικό. Θα σας ζητήσουν να εγγραφείτε δίνοντας τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
Μόλις το κάνετε, ένας απατεώνας που προσποιείται ότι είναι επενδυτικός διαμεσολαβητής θα επικοινωνήσει μαζί σας. Προτείνουν να ξεκινήσετε με μια μικρή επένδυση -περίπου 250 δολάρια ΗΠΑ ή 420 δολάρια NZ$. Μετά από αυτό, θα προσπαθήσουν να σας πείσουν να επενδύσετε περισσότερα.
Αν δείτε ειδήσεις ή διαφημίσεις που ακούγονται πολύ καλές για να είναι αληθινές ή που παρουσιάζουν πολιτικούς να προωθούν επενδύσεις, κάντε ένα βήμα πίσω. Πάντα να διπλοελέγχετε τις πληροφορίες μέσω αξιόπιστων πηγών προτού λάβετε οποιαδήποτε οικονομική απόφαση.
Αν νομίζετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης, δείτε τι πρέπει να κάνετε:
Επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας. Ρωτήστε αν μπορούν να αντιστρέψουν τη συναλλαγή. Αν χρησιμοποιήσατε άλλη υπηρεσία πληρωμών, επικοινωνήστε μαζί της για να προσπαθήσετε να εντοπίσετε τα χρήματα.
Εάν η απάτη αφορούσε την εγκατάσταση λογισμικού απομακρυσμένης πρόσβασης, επικοινωνήστε αμέσως με έναν ειδικό πληροφορικής. Μπορούν να ελέγξουν τη συσκευή σας για κακόβουλο λογισμικό. Εάν συνδεθήκατε σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή λογαριασμούς πληρωμών ενώ το λογισμικό ήταν ενεργό, ενημερώστε τους παρόχους των λογαριασμών αυτών.
Αναφέρετε αυτές τις κλήσεις στον πάροχο τηλεφωνίας σας, ώστε να σας βοηθήσει να τις μπλοκάρετε.
Εάν λαμβάνετε μηνύματα ή μηνύματα spam, αναφέρετέ τα στο Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων της Νέας Ζηλανδίας ή στην τοπική σας αρχή.
Μοιραστείτε αυτό που συνέβη με έναν στενό φίλο ή μέλος της οικογένειας. Μπορεί να σας προσφέρει συμβουλές, να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε την κατάσταση ή να σας υποστηρίξει στο να βρείτε τι πρέπει να κάνετε στη συνέχεια.
Επικοινωνήστε με την Υπηρεσία Υποστήριξης Θυμάτων της Νέας Ζηλανδίας στο 0800 842 846 για δωρεάν συναισθηματική και πρακτική βοήθεια.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε σε συνεργασία με την Αρχή Χρηματοπιστωτικών Αγορών της Νέας Ζηλανδίας
Πηγή εικόνας: Pexels.com